دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فن کویل زمینی

فن کویل زمینی سیستمی است که با عبور دادن هوای درون ساختمان از روی یک کویل محتوی آب سرد یا آب گرم، هوای درون ساختمان را سرد یا گرم می کند. یونیت های مختلف فن کویل در بخش های مختلف ساخمان به لوله کشی های آب سرد یا گرم متصل هستند. 

فن کویل ها از نظر محل نصب در ساختان به انواع سقفی، دیواری و زمینی تقسیم می شوند. خود فن کویل های زمینی نیز به دو دسته فن کویل افقی و فن کویل عمودی قابل تقسیم بندی هستند. 

فن کویل های عمودی به صورت ایستاده و معمولا در پای دیوار نصب می شوند، در حالی که فن کویل افقی به صورت درازکش در کف ساختمان نصب شده و در بیشتر موارد، توکار هستند. 

فن کویل های عمودی نیز می توانند توکار یا روکار باشند. فن کویل های زمینی عمودی توکار درون قسمت پایینی دیوار نصب می شوند. 

با سرما مارکت همراه باشید.

فن کویل زمینی چگونه کار می کند؟

یونیت های فن کویل زمینی به واسطه لوله کشی های آب به موتورخانه و چیلر متصل هستند. آب در موتورخانه داغ و در چیلر سرد می شود. آب سرد یا آب گرم از طریق لوله کشی به فن کویل رسیده و پس از عبور از ساختاری به شکل رادیاتور به نام کویل حرارتش را به هوای اطراف کویل منتقل می کرده یا حرارت را از آن می گیرد. 

در هر یونیت فن کویل یک یا چندین فن وجود دارد که هوای درون ساختمان را به درون بدنه یا کابینت فن مکیده و پس از عبور آن از میان پره های کویل، آن هوا را به درون اتاق پس می فرستند. 

عمل فن در فن کویل سبب سرعت بخشیدن به انجام تبادل حرارتی بین آب و هوای درون اتاق می شود و سپس آب به چیلر یا موتورخانه باز می گردد تا سرد یا گرم شود.