دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سئو چیست؟ (به زبان ساده و قابل فهم)

سئو چیست؟ این سوال همه افرادی است که به تازگی به دنیای آنلاین پیوسته اند. اگر علاقه شما به یادگیری سئو در حدی باشد که باعث فراتر رفتن شما شده و شما را به اجرا و تست مفاهیم ترغیب کند، حداکثر بهره را از این مطلب دریافت خواهید کرد.

احتمالا هدف شما تا ۹۰% دریافت اطلاعاتی در زمینه بازاریابی و افزایش فروش می باشد. با این که شاهد پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان هستیم ، اما هنوز شماری از فروشندگان و یا صاحبان کسب‌ و کار برای افزایش فروش همان روش‌ های سنتی و منسوخ‌ شده را طی می کنند؛ روش‌ هایی با بیشترین هزینه، که کمترین نتیجه را در پی خواهند داشت و در انتها باعث کاهش شدید یا قطع بودجه بازاریابی و تبلیغات خواهند شد.

در خصوص سوال سئو چیست؟ باید بدانید که این کلمه ، اختصار عبارت Search Engine Optimization می باشد و به این شکل تعریف می شود:

سئو برای کمک به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ ها در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر ، با اهداف کسب رتبه‌، به وجود آمده است.
قرار گرفتن سایت در رتبه‌ های بالای صفحات گوگل ، به همین سئو بستگی دارد. سئو تعیین می کند شما شایستگی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را دارید یا خیر.

سئو فرایندی ساده‌ نیست که به راحتی اجرا شود و نیاز به دانش زیاد و علم پیش زمینه‌ ای با چاشنی صبر دارد. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌ های رتبه‌ بندی خود غیرقابل پیش‌بینی هستد ؛ پس وظیفه مهندسین سئو به روز کردن اطلاعات و دانش خود در این زمینه می باشد. به طور ساده تر هر چیزی علمی دارد و سئو وب سایت نیازمند به علم و دانشی مخصوص است که به وسیله وب مستران تامین می گردد.

هنوز اهمیت سئو وبسایت را نمی دانید ؟!

شاید بهتر باشد اینطور تعریف کرد : وبسایتی که سئو ندارد، شبیه انسانی است که ته چاه تاریکی گرفتار شده و هرچقدر فریاد می‌ زند کسی صدایش را نمی‌ شنود. با سئو کردن وب سایت  وبسایت تان را از چاه نتایج گوگل بیرون می آورید و صدایش را به گوش کاربران و مشتریانی که در جست و جوی شما هستند می رسانید.

میلیون‌ ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند. اگر خریدار و صاحب یک سایت یا فروشگاه اینترنتی از همه سایت ساز‌ها مثل سایتچین باشید سئو باعث رشد و رسیدن به اهداف در کسب و کارتان میشود.

چه چیزهایی با سئو اشتباه گرفته می‌شوند؟

گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.

کسب و کاری که می‌خواهد در موتورهای جستجو وضعیت مطلوبی داشته باشد، باید نکات بسیاری را رعایت کند که موارد زیر، تنها بخش کوچکی از آنهاست:

تولید دائمی محتوای اصیل و بدون کپی کاری

به روز سازی محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید

ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران

قانع کردن بازدیدکنندگان به اینکه مدت بیشتری را در سایت شما بگذرانند

همه‌ی این کارها، هزینه‌بر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد. SEO همچنین، یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه‌ای مشخص و در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، اجرا شود. همچنانکه یک مجموعه تکنیک و اصول فنی هم نیست.

بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.

سئو چگونه به ما کمک می کند تا مشتریان بیشتری پیدا کنیم؟

تصور کنید شغل شما تعمیر پرینتر است ، مطمئن باشید نصف بیشتر کاربران شما هتگامی که با اختلال پرینتر رو به رو میشوند ، در گوگل کلمه تعمیر پرینتر را سرچ می کنند . در ادامه گوگل ، صفحه ای از آدرس وب سایت همه تعمیرکاران پرینتر را رو به روی کاربران قرار خواهد داد. به احتمال ۹۰% همه کاربران به همان صفحه اول اکتفا می کنند و وارد یکی از وب سایت ها می شوند. سپش با شماره های ذکر شده در وب سایت تماس می گیرند و تبدیل به یکی از مشتری های آن مرکز که به لطف سئو به صفحه اول راه پیدا کرده است ، می شوند.

متوجه شدید سئو چیست؟ در حال حاضر ما تنها یکی از مزیت های سئو را ذکر کردیم. سئو مزیت و ویژگی های بسیار بیشتری دارد که سخن کوتاه می کنیم و آن ها را در جمله هایی قابل فهم ذکر می کنیم:

۱. تاثیری ویژه و غیر قابل انکار در بازدید وبسایت
۲.ایجاد برند
۳.افزایش ترافیک سایت
۵. افزایش فروش محصولات و استفاده از خدمات مجموعه شما به صورت گستره تر

از اهداف اصلی هر سایت ساز مثل سایتچین آن است که بتواند بهترین صفحه از جمله:

فروشگاهی، اداری ، شخصی ، آرایشگاهی و … برای مشتریان خود بسازد و به بهترین شکل آنها را با استفاده از سئو در بهترین رتبه گوگل قرار دهد.

اگر در این بخش و زمینه نیاز به کمک دارید مشاوران و متخصصین سایت ساز سایتچین به صورت ۲۴ ساعته آنلاین و آماده‌ پاسخگویی هستند.

قیمت سئو وبسایت 

هزینه سئو و بهینه سازی سایت به عواملی بسیار بستگی دارد. براورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر وبسایت با وبسایت دیگر متغیر است و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعته ای که صورت خواهد گرفت، تخمین زده می شود.

تعرفه سئو اگر از پیش تعیین شده باشد، غلط بوده و اگر کسی بدون بررسی وبسایت و بدون تحقیقی برای سئو وبسایت عددی مشخص ارائه دهد، باید به صحت و صداقت گفته های او شک کرد. بهترین کار این است که همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت ، با ما تماس بگیرید و با مشاورین کاربلد ما مشاوره کنید.

مطالبی که به دردتان میخورد:
چگونه یک نام دامنه خوب برای وبسایت انتخاب کنیم؟
چند نکته مهم جهت سئو وبسایت در سال ۲۰۱۹ که بهتر است بدانید

از این مقاله راضی بودید ؟ چیزی دستگیرتان شد؟ متوجه شدید که سئو چیست؟  ایا سئو کردن وب سایت شما بی نتیجه بوده و شما را از ادامه دلسرد کرده است ؟ خوشحال می شویم نتایج و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما و بقیه کاربران به اشتراک بگذارید.

سئو چيست؟ (به زبان ساده و قابل فهم)