دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

بک لایت نور پشت صفحه تلویزیون های LED و LCD قرار دارد. در تلویزیون های LCD برای روشن کردن بک لایت از لامپ های فلورسنت استفاده می شود. وقتی لامپ فلورسنت تلویزیون LCD به مشکل می خورد. به طور معمول یک خط تیره به صورتی افقی روی صفحه ایجاد می شود و بعد از چند دقیقه کار کردن صفحه تلویزیون سیاه می شود. البته یک موضوع دیگر در خرابی بک لایت تلویزیون های LCD وجود دارد. و آن برد اینورتر تلویزیون LCD است. خرابی برد اینورتر موجب از کار افتادن کارآیی بک لایت و نیاز به تعمیر تلویزیون سامسونگ می شود.

بک لایت تلویزیون های LED مجموعه ای از لامپ های LED می باشد که به شکل سری و موازی کنار هم قرار گرفته اند. ولت بک لایت تلویزیون های LED مستقیم از طریق برد پاور تامین می شود. LED ها بسیار متنوع و متفاوت می باشند. تلویزیون های LED سامسونگ از یک سری بک لایت استفاده شده است که با خرابی بک لایت تصویر تلویزیون سیاه می شود. تعمیر تلویزیون در محل شما صورت می گیرد.

بک لایت تلویزیون های 40 تا 50 اینچ از دو سری به صورتی موازی استفاده شده است که به طور معمول یک سری از بک لایت ها مشکل پیدا می نماید. به این صورت که یک قسمت بالا و یا پایین تصویر تیره می شود. جهت تعمیر بک لایت باید قاب جلوی تلویزیون باز شود و بعد با برداشتن پنل تلویزیون بک لایت را تعمیر کرد. اگر این کار توسط کارشناسان مبتدی انجام شود احتمال خرابی پنل بالا می رود. قیمت تعویض پنل تقریبا هفتاد درصد قیمت کل تلویزیون است.

بک لایت تلویزیون های LED

تلویزیون های LED موجود در بازار همان تلویزیون های LCD می باشند که برای بک لایت از لامپ های LED استفاده شده است. به همین علت به آن ها تلویزیون LED می گویند. تلویزیون های LED واقعی بک لایت ندارد و خود پیکسل روشن می شود.  به همین علت رنگ سیاه در این مدل تلویزیون ها خیلی بهتر نمایش داده می شود. لامپ های LED انواع مختلفی دارد که به طور مثال در تلویزیون های مدل 49MU7970، 49KU7970 به شکل نوارهایی در کناره پنل تلویزیون به کار برده شده اند که عبارت  LED در مورد آن ها بکار برده می شود و در تلویزیون های سامسونگ سری F و EH به شکل سری در 4 و 5 خط کنار هم قرار گرفته اند. که در تلویزیون های 40 تا 49 دو سری است. برای تعمیر تلویزیون سامسونگ با ما تماس بگیرید.

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون های سامسونگ

تعمیر بک لایت در تلویزیون های LED به انجام اصلاحیه صورت می گیرد. یکی از علل خرابی سریع بک لایت تلویزیون های LED عدم هماهنگی برد پاور و LED های بک لایت تلویزیون است. برای تعویض بک لایت باید تلویزیون به طور کامل قطعات از هم جدا گردند تا بتوان به LED های بک لایت دسترسی پیدا کرد. بعد از باز کردن پنل تلویزیون مدار و LED های بک لایت را می بینید. بعد از چک کردن LED ها می توان تصمیم به تعمیر یا تعویض بک لایت گرفت.

اصولا می توان گفت که به علت طراحی نا هماهنگ میان توان LED و ولت و آمپر ورودی در تلویزیون های موجب خرابی بک لایت LED ها می شود در این مرکز بعد از تعمیر تلویزیون این اشکالات برطرف می شود که احتمال خرابی بسیار کمتر شود. در حال حاضر بیشتر تلویزیون هال سامسونگ سری LN و LB در قسمت بک لایت ضعف دارند که این اختلال توسط متخصصین سرویس تی وی رفع شده است. تعمیر تلویزیون در منزل و محل شما با گارانتی صورت می گیرد.