دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

عایق رولی چیست؟ – عایق الاستومری

عایق رولی یکی از انواع عایق برودتی وحرارتی است که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. ساختار این عایق به شکل سلول بسته است و مقاومت آن در برابر آلودگی، رطوبت، بخارآب وحرارت بسیار بالا است. عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارندو به خاطر انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری به کار می روند. برای مثال: انواع تاسیسات ساختمانی، کانال های هوا، لوله های بزرگ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، صنعت خودروسازی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از این عایق ها باعث بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی آن می شود. ضریب انتقال حرارتی آن ها بسیار پایین است و مقاومت آن ها در برابر خوردگی و بخار آب بالا میباشد. فوم عایق الاستومری را می توان به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات ویژه نصب کرد واز بی خطر بودن آن مطمعن بود. این عایق دوستدار محیط زیست است و هیچ نوع آلرژی و حساسیت پوستی در حین کار با آن ها ایجاد نمی شود. علاوه بر آن طول عمر این عایق ها بسیار بالا است و نگهداری از آن ها آسان است.

عایق رولی یا ورقه ای

یکی از انواع عایق های الاستومری رولی یا ورقه ای است که در ضخامت های مختلف باتوجه به مکان موردنظر و شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار میگیرد. این عایق با قابلیت نصب آسان قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان است و خصوصیات منحصر به فرد آن باعث شده این عایق در مقایسه با عایق های سنتی مورد استفاده بیشتری قرار گیرد. این عایق ها جایگزین مناسبی برای پشم شیشه هستند و با ساختار سلول بسته خود مانع اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان شده و طول عمر تاسیسات را هم بالا میبرند.

انواع عایق رولی

عایق الاستومری رولی ساده

عایق الاستومری رولی ساده وزن بسیار سبکی دارد و مقاومت آن در برابر رشد قارچ ها و باکتری, مواد شیمیایی, گرد و غبار و رطوبت بسیار بالا میباشد. نصب و نگهداری آن بسیار آسان است و برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع در فضاهای بسته استفاده می شود. برای نصب این عایق از نوعی چسب مخصوص و برای پوشش دادن درزهای ایجاد شده, از درزگیر مخصوص این عایق ها استفاده می شود.

عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش

به خاطر شرایط متغیر آب وهوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی باید از عایق هایی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV داشته باشند. از عایق های الاستومری بدون روکش می توان در محیط های داخلی ساختمان استفاده کرد. اما برای فضاهای خارج از آن, عایق های رولی روکش دار باید استفاده شوند.

عایق الاستومری روکش شده با آلومینیوم نمونه ای از عایق های مقاوم در برابر شرایط ناپایدار جوی است که قابل استفاده در ایزوله سازی مخازن, سیستم های گرمایشی, لوله های گرم و سرد و سیستم های تبرید میباشد. عایق های روکش شده با آلومینیوم به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *