دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چه دلیلی وجود دارد که اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟

اینستاگرام برای کسب و کار  ها یک آینده جدید رقم زده است. شبکه های اجتماعی، یکی از جدیدترین و بهترین ابزارهای بازاریابی در دنیای دیجیتال است. با کمک این ابزار، می توانید با مشتریان احتمالی و مخاطبان خود، ارتباط برقرار کنید.

شبکه های اجتماعی متنوعی در اختیار کسب و کارها است تا از طریق آن ها بتوانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند. هر کدام از این شبکه ها ویژگیهای خاصی دارند که باعث می‌شود برای طیف متنوعی از محتوا، مورد استفاده قرار بگیرند. برای جذب اطلاعات بیشتر با مدیر هاب همراه باشید!

 رسانه اجتماعی اینستاگرام چیست؟

یک شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوای تصاویر و انواع ویدیوها، اینستاگرام بصری است که جای انتشار محتواهای متنی بلند نیست. در واقع را می توانید با افکت های جذاب در اینستاگرام پست کنید.

می توانید برای محصولات خود لینک خرید بگذارید. می توانید با کمک هشتگ ها، پست های خود را دسته بندی کنید، محصولات خود را به همه دنیا معرفی کنید و حتی با کمک هشتگ، مخاطبان خود را به تولید محتوا برای خودتان تشویق کنید.

برند های بزرگ دنیا، در این شبکه اجتماعی اکانت دارند و مرتب فعالیت می کنند. با وجود این همه این ویژگی ها، قبل از اینکه فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی شروع کنید، باید بررسی کنید که آیا ساز و کار این شبکه، برای معرفی کسب و کار شما مناسب است یا خیر.

آیا اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟ با وجود اینکه اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب است و به سرعت رشد می کند، راه حل اصلی برای بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارها نیست.

باید پلتفرمی را انتخاب کنند که پاسخگوی نیازهای آن ها باشد، ابزارهای لازم را برای بازاریابی در اختیار آن ها بگذارد و اینکه مخاطبان هدف را بتوانند در آن شبکه به راحتی جذب کنند.

از آنجایی که بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف، هزینه های متعددی دارد، باید یکی یا دو مورد از آن ها را برای تبلیغ انتخاب کنید.

اگر اینستاگرام را برای این کار انتخاب کرده اید، ابتدا به سوالهای زیر پاسخ دهید. با توجه به جواب هایی که دارید، تصمیم بگیرید که آیا اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما مناسب است یا نه.

استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

انتشار تصاویر جذاب و ویدیوهای خوب چه تاثیری دارد؟

مخاطبان اینستاگرام، دنبال محتوای جذاب، خلاقانه و متفاوت هستند. باید بتوانید تصاویر و ویدیوهای منحصربه فرد و باکیفیت تهیه کنید. به هیچ عنوان نباید محتوای کپی و تکراری داشته باشید.

در واقع برای انواعی مناسب است که می توانید محصولات و خدمات را در قالب تصاویر و ویدیوهای جذاب معرفی کنید.  بعضی از بیزینسهای خدماتی، نمی توانند حضور موثری در اینستاگرام داشته باشند. پس باید بازاریابی خود را در پلتفرمهای دیگر دنبال کنند. پلتفرمهایی که مبتنی بر تصاویر نیستند.

آیا مخاطب هدف شما در اینستاگرام فعالیت دارد؟

مشتریان فعلی و احتمالی خود را در نظر بگیرید. ببینید که در چه قشری قرار دارند، چه علایقی دارند و در اینترنت دنبال چه میگردند. بیشتر کاربران بین ۳۳ سال سن دارند و ۲۹ تا ۱۸ درصد از آن ها بین ۵۹ درصد از کاربران اینستاگرام را خانمها تشکیل میدهند.

۶۸حدود سال سن دارند. ۴۹ تا ۳۰ این آمار به شما نشان می دهد که اگر مخاطب هدف شما جزو قشر جوان است، یا خانم ها هستند، در نتیجه، اینستاگرام می تواند ابزار خوبی برای معرفی محصولات و خدمات شما باشد.

آیا رقبای شما در اینستاگرام فعالیت دارند؟

سوال سومی که باید بپرسید این است که آیا رقبای شما در اینستاگرام حضور دارند؟  در اینستاگرام بگردید، نام رقبا را جستوجو کنید، هشتگهای مرتبط را بررسی کنید تا ببینید آیا رقیبان در اینستاگرام فعالیت میکنند یا نه.

نحوه فعالیت آن ها را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که اکثر رقبا در اینستاگرام حضور دارند و به طور مرتب فعالیت می کنند، باید فعالیت خود را در اینستاگرام شروع کنید. نباید اجازه دهید که رقبا، همه سهم بازار اینستاگرام را در اختیار بگیرند.

تبلیغ در اینستاگرام، نیاز به استراتژی های دقیقی دارد. اگر حضور موثر در اینستاگرام داشته باشید، بدون شک نتیجه خوبی از بازاریابی خواهید گرفت.

آمار جالبی که شما را به تبلیغ در اینستاگرام وادار می کند

آماری که در ادامه مشاهده می‌کنید، نشان می دهد که چقدر این شبکه اجتماعی برای تبلیغ و بازاریابی، تاثیرگذار است. اینستاگرام به سرعت در حال رشد است و نه تنها در موبایل، بلکه در پلتفرمهای دسکتاپ هم حضور دارد.

هیچ نشانی از کم شدن محبوبیت این شبکه اجتماعی دیده نمی شود. با وجود این، هنوز بسیاری از بازاریابان، از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده نمی کنند. این آمار احتمالا شما را متقاعد می کند که در اینستاگرام حضور پیدا کنید.

  • اینستاگرام نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
  • ۶۰ میلیون عکس هر روز در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود.
  •  پست های اینستاگرام هر روز بیش از یک و نیم میلیارد لایک می گیرد.
  • ۵۷ درصد از کاربران اینستاگرام، هر روز در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند.
  • نرخ مشارکت در اینستاگرام ۲۰ برابر بیشتر از فیسبوک و ۱۵  برابر بیشتر از توییتر است.
  • محبوبترین هشتگ در اینستاگرام هشتگ love#است.
  •  ۷۳ درصد از برند ها، در طول هفته حداقل یک عکس یا ویدیو، در پیج خود قرار می دهند.
  •  مشارکت در پست های برند ها روزبه روز در حال بیشتر شدن است.
  • ۷۰درصد از کاربران اینستاگرام، در این شبکه اجتماعی دنبال برند ها می گردند.
  •  ۸۰درصد از کاربران اینستاگرام، حداقل یکی از برند ها را در این شبکه اجتماعی دنبال می کنند.
  • ۶۰ درصد از کاربران، از طریق اینستاگرام در مورد محصولات جدید برند ها، اطلاعات کسب می کنند.
  • ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام، روزانه حداقل از یک پیج مرتبط با برند ها دیدن می کنند.
  •  پست هایی که لوکیشن دارند نرخ تعامل بالاتری دارند.

قدرت محتوای بصری

قدرت محتوای بصری را هرگز نباید نادیده بگیرید. این نوع از محتوا روز به روز محبوب تر می شود و اهمیت خاصی در دنیای  درصد از مواقع که کاربران، محصولی را خرید می کنند، المان های ۹۳ بازاریابی و تبلیغات دارد. تحقیقات نشان می دهد که در بصری، آن ها را به خرید کردن وادار کرده است.

ثبت نام در مدیر هاب برای آنالیز اینستاگرام

یکی از امکانات پرطرفدار مدیر هاب، استفاده از امکان آنالیز اینستاگرام است.

مدیر هاب امکانات زیادی برای مدیریت دایرکت اینستاگرام و کامنت ها، زمانبندی پست و آی جی تی وی، استوری و حتی لایو دارد که می توانید بدون هیچ دانش خاصی از آن ها استفاده کنید. ما ۷ روز استفاده رایگان برای شما در نظر گرفته ایم که با ثبت نام به آن دست پیدا می کنید. مدیر هاب می تواند شما را به برندسازی و کسب درآمد بیشتر نزدیک کند.